Dowiedz się, czym jest CPM i jak jest on wykorzystywany w budżetowaniu online
Co oznacza CPM?
CPM oznacza Cost Per Mille i jest to inny sposób na koszt za tysiąc.
W tym przypadku 1000 wyświetleń reklamy na stronie internetowej. Nie należy go mylić w przypadku innych podobnych, ale różnych terminów, w tym CPC (koszt za kliknięcie) i CPA (koszt według działania / nabycia).
Co to jest wrażenie reklamowe?
Czasami, nazywany czasem widokiem widoku lub reklamy, jedno wyświetlenie reklamy jest równoznaczne z wywołaniem serwera reklam w odpowiedzi na żądanie strony z przeglądarki użytkownika. To wszystko, i to wszystko. Niektórzy błędnie uważają, że wyświetlenia reklam to reklamy, które zostały pokazane użytkownikowi (bez względu na to, czy go zauważają) na stronie internetowej lub innym medium online. Jest to niezgodne z faktami.
Niestety oznacza to również, że statystyki wyświetleń reklam są często niepoprawne lub wręcz fałszywe. Do 15 procent czasu, wyświetlane reklamy są nieprawidłowe. Następnie są wrażenia z ruchu botów (bot to zautomatyzowane oprogramowanie, które może być użyte do zwiększenia liczby ruchu lub osób spamujących), co oznacza, że żaden fizyczny użytkownik nie miał okazji zobaczyć reklamy.
Z tych robotów pochodzi nawet 60 procent ruchu reklamowego. I na koniec jest oszustwo związane z reklamą. W tym przypadku pozbawieni skrupułów użytkownicy ukrywają reklamy za innymi reklamami, które wykorzystują sieci reklamowe do wyświetlania reklam o wyższym CPM. Zwiększa to również liczbę wyświetleń reklam, jeszcze bardziej kosztując reklamodawców.
Możesz przeczytać więcej na ten temat w tym wspaniałym artykule Reida Tatorisa.
W jaki sposób CPM obniża koszty reklamy w Twojej witrynie?
Załóżmy, że masz witrynę internetową i chcesz jej używać do wyświetlania reklam i zarabiania pieniędzy miesiąc po miesiącu. Będziesz musiał usiąść i dowiedzieć się, z jakiego miesięcznego dochodu będziesz zadowolony. Jeśli Twoja witryna jest nowa i ma stosunkowo mały ruch, nie zarabiasz dużo pieniędzy, więc Twój CPM będzie bardzo niski. Jeśli Twoja witryna ma duży ruch, CPM będzie wyższy.
Istnieją dwa różne rodzaje stawek CPM - stałe i zmienne. Stałe stawki są łatwiejsze w obsłudze, ponieważ masz określoną wartość, którą można zastosować do wygenerowanych wyświetleń reklam. Zmienne CPM są nieco trudniejsze w pracy, a stawki te będą się różnić w zależności od tematu witryny, kraju, w którym się znajdujesz, reklamodawcy itd.
Zróbmy szybką matematykę. Masz stronę internetową i średnio 40 000 odwiedzających miesięcznie, co daje 120 000 odsłon miesięcznie. Jaka jest twoja strona internetowa dla ciebie warta?
Cóż, przy CPM w wysokości 5 USD (co jest nieco powyżej średniej dla 2017 roku), można to obliczyć w następujący sposób:
120 000/1000 = 120
120 x CPM 5 USD = 600 USD
Wiele z nich to 12, a Ty patrzysz na stronę o wartości 7200 USD przychodów z reklam rocznie.
Biorąc pod uwagę, że wiele milionów odsłon stron jest wyświetlanych co miesiąc, możesz zobaczyć, jak opłacalny może być marketing CPM w niektórych witrynach. Rzeczywiście, najbardziej dochodowi współpracownicy YouTube zarabiają miliony dolarów każdego roku, tylko z części przychodów z reklam, które YouTube zbiera ze swoich stron.
Jak i gdzie uzyskać ruch reklamowy CPM
Jeśli przeczytałeś wszystkie powyższe informacje i chcesz uzyskać przychody z CPM za pośrednictwem swojej witryny, następnym logicznym pytaniem jest "od czego zacząć?".
Nie będziesz w stanie podejść do firm i poprosić ich o umieszczenie reklam w Twojej witrynie. Istnieją witryny i firmy zbudowane wokół obsługi ruchu na stronach takich jak Twoja i są one bardzo łatwe do rozpoczęcia.
Niektóre z najlepszych na początek to:
- UberCPM
- AdBuff
- Media.Net
- Criteo
- Technorati
Utwórz konta za pomocą kilku z nich i eksperymentuj. Gdy znajdziesz program, który uzupełnia Twoją witrynę i przynosi dobre dochody, trzymaj się jej.